Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Наказом Московського районного суду міста Харкова від 19.02.2019 року № 01-06/18 «Про призначення відповідальної особи за надання кваліфікованої допомоги, маломобільним групам населення у тому числі, особам з інвалідністю, під час їх перебування в суді», відповідальною особою за надання кваліфікованої допомоги, маломобільним групам населення у тому числі, особам з інвалідністю, під час їх перебування в суді призначено консультанта Московського районного суду м. Харкова Колтур Яну Станіславівну, а у разі її відсутності консультанта суду Сагуна Олександра Миколайовича.
Контактна інформація:
Колтур Яна Станіславівна, консультант Московського районного суду міста Харкова, робочий номер телефону – (068) 235 40 67;
Сагун Олександр Миколайович, консультант Московського районного суду міста Харкова, робочий номер телефону – (057) 778 13 99.
Електронна пошта: inbox@ms.hr.court.gov.ua
Рекомендації щодо правил поведінки відповідальних осіб з особами з інвалідністю та іншими маломобільними групами населення
У випадках звернення до Московського районного суду міста Харкова осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, особа відповідальна за організацію доступу до правосуддя повинна бути ознайомлена з правилами спілкування з даними відвідувачами.
(Матеріал використаний з розділу «Етика спілкування» Всеукраїнського громадського об’єднання «Національна асамблея людей з інвалідністю України»: http://naiu.org.ua/useful/etika-spilkuvannya/)
З питань, що стосуються людини з інвалідністю, важливо завжди пам’ятати, що потрібно звертатись безпосередньо до цієї людини, а не до супроводжуючої її особи.
Розмовляючи з людиною, яка пересувається на візку намагайтесь розташуватися так, що її та Ваші очі були на одному рівні, тоді Вам буде простіше вести розмову. Також, можливо, Вам доведеться переміститись у більш «спокійну зону» для того, щоб допомогти такій особі поспілкуватись з Вами.
Розмовляючи з людиною, яка має труднощі в спілкуванні, слухайте її уважно. Майте терпіння її вислухати, чекайте доки людина закінчить фразу. Не виправляйте її та не намагайтесь пояснити щось замість неї. Якщо це потрібно, ставте короткі запитання, які потребують коротких відповідей.
Розмовляючи з людиною, що не чує, або має обмежений слух, дивіться їй прямо у вічі і говоріть чітко. Деякі люди читають по губах. Намагайтесь стояти так, щоб Вас та Ваші уста було добре видно та щоб Вам нічого не заважало.
Особам, що не чують або мають обмежений слух, може бути необхідно читати по губах. Якщо це так, під час розмови дивіться прямо на них й не закривайте вашого обличчя й рота. Знайте, що яскраве сонячне світло чи тінь можуть заважати сприйняттю, ускладнити читання по губах. Говоріть чітко своїм звичайним голосом та зі своєю звичайною швидкістю, крім випадків, коли особа попросить Вас говорити голосніше чи повільніше. Використовуйте чіткі, коротші речення. Якщо особа з інвалідністю не зрозуміла Вас, не бійтесь повторити щойно сказане Вами або спробуйте перефразувати речення. Деяким особам, що не чують або мають обмежений слух, може бути легше зрозуміти Вас, якщо Ви також використовуватимете жестикуляцію руками, щоб пояснити напрям руху; також для правильного спрямування осіб з інвалідністю допомагає використання мап. Якщо Вас не зрозуміли, запропонуйте поспілкуватись за допомогою ручки й паперу. Коли Ви спілкуєтесь з особою зі складнощами в навчанні, використовуйте позитивну та просту побудову речення, як то "Ви шукаєте Ваше місце?" замість "Що Ви шукаєте?"
Етика спілкування та допомога людині з інвалідністю
Не робіть висновків, що особа з інвалідністю потребує допомоги, тому що вона має інвалідність. Те, що Вам може здатись «боротьбою» чи подоланням перешкод, для когось може бути гарно скерованим звичайним процесом - у власному темпі та власним шляхом. Завжди спочатку спитайте, і якщо особа з інвалідністю каже Вам, що він/вона не потребує Вашої допомоги, просто прийміть цю відповідь. Не нав'язуйте свою допомогу й не ображайтесь, якщо від Вашої пропозиції відмовляться.
Ніколи не торкайтесь людини з інвалідністю чи їх допоміжних засобів пересування без їх дозволу. Це неввічливо, а також може вплинути на їх баланс. Якщо особа з інвалідністю потребує допомоги у тому, щоб попасти в глядацьку зону або в інше приміщення на стадіоні, а Ви не можете залишити своє службове місце, Вам потрібно покликати когось з колег для надання необхідної допомоги.
Якщо Вашої допомоги потребує користувач візка, спочатку спитайте людину, куди вона хоче дістатись, а потім проінформуйте, що Ви збираєтесь довезти її.
Якщо Ви супроводжуєте людину з порушенням зору чи таку, що не бачить, Ви маєте дозволити їй взяти Вас за лікоть та йти поруч. Завжди коментуйте шлях і маршрут, яким Ви йдете. Наприклад, "За декілька кроків ми повернемо ліворуч" чи "Ми підходимо до сходів". Коли Ви досягли необхідного місця, повідомте людину, де вона знаходиться.
Якщо людина з інвалідністю має супроводжуючого чи собаку-поводиря, він/вона може йти поруч з Вами, але не тримаючись за Вас. Собаки-поводирі дуже гарно натреновані, тому Ви не маєте торкатись до них, пестити, годувати, відволікати собаку – бо вона працює.
НАЙГОЛОВНІШЕ: не стороніться людей з інвалідністю. Якщо Ви готові вести себе з ними з повагою й розумінням, вони не образяться, якщо Ви помилитесь.
Рекомендації із супроводу та взаємодії з людиною з інвалідністю
Загальні положення
Людина з порушенням зору, або незряча людина
Особи, які користуються кріслом колісним
Особи з порушеннями слуху, або глуха людина
Особи з затримкою розумового розвитку
Фотозвіт щодо доступності приміщення суду
Вхід на територію суду
Вхід на територію суду 2
Головний вхід до приміщення суду
Зал судових засідань (кабінет №1)
Зал судових засідань (кабінет № 40)
Кнопка для відкриття воріт та в’їзду на територію суду
Місце для парковки та пандус до головного входу
Сходи на другий поверх